قوانین
1ـ تبلیغات نباید باعث تبلیغ فرهنگ، اخلاق و رفتار غیراسلامی و بکارگیری شیوهها، الگوها و مظاهر مبتذل بیگانه گردد.
2ـ تبلیغات نباید با موازین شرعی و قوانین کشور مغایرت داشته باشد.
3ـ تبلیغات کالاهای خارجی نباید به نحوی باشد که موجب سلب اعتماد جامعه از تولیدات داخلی شود.
4ـ تبلیغات نباید وحدت ملی را مخدوش ساخته یا موجب تحقیر و یا توهین به مذاهب، اقوام و یا اقشاری از جامعه گردد.
5 ـ درفضاهای تبلیغاتی نباید تبلیغات بازرگانی برتبلیغات فرهنگی غالب باشد.
6 ـ بخشی از فضاهای تبلیغات شهری و برونشهری باید به تبلیغات تأثیرگذار فرهنگی اختصاص یابد.
7ـ تبلیغات در فضاهای عمومی نباید منظر شهری، چشماندازهای طبیعی، زیباییهای زیست محیطی و نهادهای مقدس و مورد احترام جامعه را تحت الشعاع قرار دهد.
ب ـ ضوابط:
1ـ در تبلیغات باید از ادعاهای کذب و گمراهکننده و غیرقابل اثبات پرهیز گردد.
2ـ تبلیغات باید به خط و نشانه ها و زبان فارسی باشد.
تبصره1ـ نوشتن واژههای فارسی با املای نادرست مجاز نیست.
تبصره2ـ استـفاده از علائم صنعتی و عـلائم و نامهای کالای سـاخت خـارج در تبلیغات در صورتی بلامانع است که حروف فارسی به صورت مشهودی بر حروف بیگانه غلبه داشته باشد.
3ـ تبلیغات نباید رفتارهای مخرب محیط زیست و کالاهای غیرمجاز را ترویج نماید.
4ـ تبلیغات ضمن آگاهی دادن نسبت به کالای مورد تبلیغ، نباید خدمات و یا کالاهای دیگران را بی ارزش یا فاقد اعتبار جلوه دهد.
5 ـ استفاده از جذابیتهای جنسی در تبلیغات ممنوع است.
6 ـ استفاده نامناسب و موهن از پیشوایان و شعارها و نمادهای مذهبی و نیز مقامات سیاسی کشور در تبلیغات ممنوع است.
7ـ تبلیغات باید از تشویق به تجمل و اسراف پرهیز نماید و به جای تحریص به مصرف، معطوف به معرفی خصوصیات درست کالا باشد.
8 ـ تبلیغات نباید باعث ناهنجاری صوتی و تصویری و آشفتگی ذهنی و روانی گردد.
9ـ تبلیغات بازرگانی در محیطهای آموزشی، پژوهشی، تربیتی و مذهبی و همچنین فضاهای مخصوص کودکان ممنوع می باشد.
10ـ تبلیغات نوشتاری، تصویری و تجسمی با ابعاد و اندازه غیرمتعارف ممنوع است.
تبصره ـ مصادیق غیرمتعارف بودن ابعاد و اندازه تبلیغات را کارگروه موضوع قسمت (ج) این مصوبه تعیین مینماید.
11ـ تبلیغات نباید بگونهای باشد که موجب تضعیف خودباوری و اعتماد ملی و نیز تحقیر شخصیت مردمی شود که فاقد استطاعت برای خرید کالای مورد نظر هستند.